فروش ویژه
  • دستگاه های تصفیه آب خانگی 6 و 8 مرحله ای ......... لوازم جانبی ،پمپ ، هوزینگ ها و اتصالات
  • دستگاه تصفیه آب تایوانی CCK و MAKENZIE .......... پخش عمده فیلترهای PP ، CTO ، UDF
  • فیلتر ممبران FILMTEC اصلی 50،75 و 100 گالن ............ سرویس و تعمیرات دستگاه های تصفیه آب خانگی
  • انواع مخزن نگهدارنده آب ، شیر برداشت فانتزی، اهرمی و ستاره ای .... سویئچ های فشار،شیربرقی،آداپتور،گیج فشار

جهت مشاوره ی خرید و یا ثبت سفارش خود با ما تماس بگیرید

شماره های تماس :

0913-206-8082

0905-319-3904

به طور کلی دستگاه های تصفیه آب انواع مختلفی دارند :

دستگاه های تصفیه آب خانگی خود نیز انواع مختلفی دارند که  از لحاظ عملکرد ، سایز و تعداد مراحل فیلتراسیون آب و بالاخص نوع و کیفیت فیلترها ولوازم استفاده شده درآن دارای قیمت متفاوت میباشند.فناوری بکار رفته در این دستگاه ها بر دونوع اولترافیلتراسیون و یا اسمز معکوس  می باشد. دستگاههایی که از سیستم اولترافیلتراسیون استفاده میکنند بدون برق کار میکنند و با داشتن تعدادی فیلتر قادرند برخی از آلودگی های آب را حذف کنند اما دستگاه های دارای سیستم اسمز معکوس با استفاده از فیلتر ممبران ، توانایی حذف انواع آلودگی های میکروبی و ناخالصی ها از قبیل نیترات ، فلزات سنگین و همچنین قابلیت کاهش سختی آب و تبدیل آن به آب نرمتر را دارند و بالطبع قیمت بالاتری هم دارند.در ادامه به مراحل تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب خانگی اشاره می گردد.

مشاهده قیمت و اطلاعات فنی دستگاه تصفیه آب خانگی

مراحل تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب خانگی

 

مرحله اول

 در این مرحله با استفاده از فیلتر الیافی فشرده پلی پروپیلن هرگونه مواد معلق موجود در آب که اندازه ای بزرگتر از ۰.۱ میکرون دارند مانند گل و لای،جلبک،زنگ زدگی لوله ها،شن و ماسه و هر گونه ناخالصی معلق دیگر را که نتواند از منافذ بسیار ریز این فیلتر عبور کند،از آب ورودیجدا می گردد و سپس به محفظه دوم هدایت میشود.

 

مرحله دوم

آب با ورود به این مرحله توسط فیلتر کربن پودری یا به اختصار UDF  که از پودر کربن فعال  پوسته ذغال نارگیل ساخت شده است ، کلر موجود در آن و همچنین تری هالومتان های موجود درآفت کشها که به آب های زیرزمینی راه یافته است ، حذف می گردد. این فیلتر شامل دانه هایی است که دارای روزنه های بسیار بسیار ریز بوده که جنس آن از کربن میباشد و هنگامی که به آب برخورد میکند ، آب به تمامی روزنه ها ، ورود کرده و در ارتباط با کربن قرار میگیرد . کربن داخل این فیلتر باید حالت فعال active داشته باشد تا قدرت واکنش با مواد شیمیایی و منشقات کلر با آب را داشته باشد.

 

مرحله سوم

فیلتر مرحله سوم فیلتر کربن فعال بلاک میباشد که از زغال پوسته نارگیل تهیه شده است و طعم،رنگ و بوی آب را کاملا بهبود بخشیده و در واقع تکمیل کننده مراحل پیش تصفیه دستگاه میباشد. این فیلتر نسبت به فیلتر کربن پودری مرحله دو قدرت بیشتری در جذب آلاینده های شیمیایی دارد. این فیلتر استوانه ای شکل  که رویه آن با توری پوشیده شده است با نام CTO نیز شناخته می شود و مخفف کلمات color ، taste و odor به معنی کلر ، طعم و بو ، است. در واقع فیلتر کربن بلاک، کلر ، طعم و بوی نامطبوع را ازبین می برد و آبی شفاف و زلال ایجاد می کند.

فیلتر مرحله چهارم

 

مرحله چهارم دستگاه تصفیه آب خانگی فیلتر ممبران میباشد که محفظه یا هوزینگ آن از الیاف فشرده پلی پروپیلن ساخته شده است.فیلتر ممبران که در واقع فیلتر اصلی دستگاه میباشدتمامی ناخالصی موجود در آب حتی میکروبها و باکتری ها را پاک سازی میکند و در واقع آب را به طور کامل شیرین میکند. آبی که توسط فیلتر ممبران تولید می شود باید کاملا سالم و نرم باشد. هر چه دقت فیلتر ممبران بالاترباشد در نتیجه آب نرم تری تولید می شود.فیلتر ممبران بصورت 50،75 ویا 100 گالن موجود بوده که هرکدام استفاده خاص خود را دارا می باشد. غشای ممبران از لایه های نیمه تراوا که دورهم پیچیده شده است تشکیل شده  و پوسته آن به رنگ آبی است و قدرت گرفتن سختی آب را دارد.آب سخت به صورت پساب دفع میشود و آب سبک  بدون هیچ ناخالصی آماده مصرف می باشد.به دلیل اینکه در روش اسمز معکوس ظرفیت تولید آب در هر دقیقه بسیار کم است و فیلتر ممبران می تواند به طور معمول در هر دقیقه ۱۲۰ سی سی آب تولید کند که این حجم آب بسیار کم بوده، به همین دلیل آب تصفیه شده پس از ممبران در مخزن نگهداری می شود تا در زمان برداشت آب مصرفی به مقدار مورد نیاز وجود داشته باشد.لازم به ذکر است آب تصفیه شده پس از طی این چهار مرحله هنوز مناسب مصرف نیست زیرا در مرحله فیلتر ممبران تمامی املاح موجود در آب جداسازی شده است حتی املاح معدنی مورد نیاز بدن مانند زینک و منیزیم.در نتیجه برای بهینه کردن آب تصفیه شده از مراحل خاصی از فیلتراسیون استفاده میشودکه این أمر  به مرحله های بعدی واگذار می گردد.

مرحله پنجم

 آب پس از ممبران فیلتر به سمت فیلتر پست کربن هدایت میشود. آب ذخیره شده در مخزن ممکن است در اثرماندگاری، طعم و بوی نامطبوعی  بخود گرفته باشد که در این مرحله توسط فیلتر کربن نهایی  طعم وبوی آن بهبود یافته و در واقع باعث بهینه شدن آب و خوشگوار شدن آن میشود.فیلتر پست کربن از زغال فعال شده پوسته نارگیل ساخته شده است و به صورت اینلاین روی دستگاه نصب میشود.نکته مهم در مورد این فیلتر، قدرت و کیفیت جذب کربن استفاده شده در آن می باشد ضمناً کیفیت مواد استفاده شده در ساخت بدنه فیلتر نیز بسیار مهم بوده بطوریکه کربن به کاربرده شده باید کربن فعال  پایه گیاهی باشد که  قدرت جذب بالا داشته باشد. هر چه کربن به کاربرده شده در فیلتر پست کربن با کیفیت تر باشد آب خروجی هم طعم و مزه بهتری خواهد داشت. کربن هایی که از مواد بازیافتی، آنتراسیت ، زغال سنگ و… تشکیل شده باشد قدرت جذب پایینی دارند. در نتیجه نه تنها نمی توانند آلاینده های  آب را حذف کنند، بلکه خود این فیلترها موادی را به آب برمی گردانند و آب را بد طعم و بد مزه خواهند کرد. اگر  در فیلتر پست کربن از کربن پودری استفاده شود باید بدانید که در داخل فیلتر کربن پودری ممکن است از بخش های الیافی یا ابر استفاده شده باشد که این بخش ها باید استاندارد خوارکی را داشته باشند. مش کربن موجود در داخل فیلتر  نیز موثر است. در صورت عدم شستشو فیلتر کربن پودری ممکن است دوده های کربنی که وجود دارند هنگام استفاده مسیر آب را بگیرند و باعث بسته شدن مسیر آن شده و به دستگاه فشار وارد کنند.

 

مرحله ششم

 فیلتر استفاده شده در این مرحله فیلتر مینرال یا معدنی ساز میباشد .فیلتر Mineral جهت حفظ مواد معدنی مفید و مورد نیاز بدن مانند منیزیم, کلسیم, بی کربنات و  منگنز کاربرد دارد و هچنین تلخی آب تصفیه شده را بهبود می دهد. همچنین قرار دادن فیلتر مواد معدنی یا فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب باعث افزایش برخی مواد معدنی شده و ضمن بهبود کیفیت آب شرب، طعم و مزه آب بهتر شده و با ذائقه مصرف کننده سازگارتر است.آب ضمن تصفیه در پنج مرحله قبلی و نیز با عبور از فیلتر ممبران سختی و املاح خود را به شدت از دست می دهد و طعم تلخی به خود می گیرد, بنابراین برای کنترل میزان TDS  آب آشامیدنی برای مصرف کنندگانی که تمایل به استفاده از شیر میکس( که آب شهری و تصفیه شده را ترکیب می کند) ندارند، استفاده از فیلتر مینرال یا معدنی پیشنهاد می شود.

اساس کار در اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی بر پایه شش مرحله ذکر شده می باشد اما با توجه به سفارش مشتری،ذائقه گوناگون افراد ویا بدلایل خاص مانند بیماری و یا مناطقی که دارای آب آنها حاوی ویژگیهای متفاوت هستند،پس از مرحله ششم از فیلترهای دیگری مانند فیلتر قلیایی یا UV  استفاده می شود که در ادامه خواص آنها ذکر می گردد.

فروش ویژه
  • دستگاه های تصفیه آب خانگی 6 و 8 مرحله ای ......... لوازم جانبی ،پمپ ، هوزینگ ها و اتصالات
  • دستگاه تصفیه آب تایوانی CCK و MAKENZIE .......... پخش عمده فیلترهای PP ، CTO ، UDF
  • فیلتر ممبران FILMTEC اصلی 50،75 و 100 گالن ............ سرویس و تعمیرات دستگاه های تصفیه آب خانگی
  • انواع مخزن نگهدارنده آب ، شیر برداشت فانتزی، اهرمی و ستاره ای .... سویئچ های فشار،شیربرقی،آداپتور،گیج فشار

جهت مشاوره ی خرید و یا ثبت سفارش خود با ما تماس بگیرید

شماره های تماس :

0913-206-8082

0905-319-3904

فیلتر قلیایی / آلکالاین / ORP

 

فیلتر آلکالاین (قلیایی) ،یک فیلتر ORP (Oxidation/Reduction Potential)  است که توانایی خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد و عوامل اکسنده مضر برای سلامتی انسان را دارد.امروزه به دلیل وجود کارخانجات صنعتی و افزایش پساب های شیمیایی و مواد اسیدی که از دود و آلاینده های دیگر بوجود می آیند  و نفوذ آنها به منابع زیرزمینی ، آب لوله کشی شهری دارای خواص اسیدی میباشد که برای سلامت انسان بسیار مشکل آفرین است.PH   بزاق دهان انسان بین ۷ تا ۷/۵ می باشد. یعنی آب مورد استفاده در بدن انسان تاحدی قلیایی است  اما آب اسیدی که دائما برای شرب یا پخت و پز استفاده می شود باعث بروز مشکلاتی از جمله پوسیدگی دندانها،مشکلات عروقی و گوارشی و بوی بد دهان میباشد. برای رفع این مشکل از فیلتر قلیایی ساز استفاده میشود که با استفاده از سنگهای معدنی مخصوص و فرآوردی شده PH آب مصرفی را به حالت قلیایی که برای بدن بسیار مفید میباشد تغییر میدهد و در واقع حالت اسیدی آب را کاملا برطرف میکند.

 فیلتر UV

این نوع فیلتر یک فیلتر ضدعفونی کننده و گندزدا میباشد که کلیه باکتری ها ، ویروس ها و میکروب های قدرتمند موجود در آب را از بین می برد.هنگام استفاده از فیلتر uv ، هیچ ماده شیمیایی به آب اضافه نمی شود بو و طعم آب تغییری نمی کند.  اما در مناطقی که به آب آشامیدنی شهری دسترسی ندارند و از آب چاه استفاده می کنند یا آلودگی میکروبی آب بالا است، استفاده از این نوع فیلتر دارای اهمیت می باشد.فیلتر فرابنفش این قابلیت را دارد که آب را با دقت تقریبا صد در صد ضدعفونی کند  اما اگر آب دارای سختی بالا باشد و املاح زیادی در آن وجود داشته باشد فیلتر فرابنفش برای استریل کردن آن کاربردی ندارد.>>مشاهده قیمت و اطلاعات فنی دستگاه تصفیه آب خانگی

تولیدات صنعتی